De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Het kiezen van een toetsingsgrootheid

ik kan mah geen goede uitleg vinden voor de verglijkingen kunnen jullie het mij uitleggen? ik snap er niks van bijv.

x2=64

enz.

Antwoord

In de eerste klas mag je dit soort vergelijkingen gewoon oplossen door slim te proberen! Dus... wat staat er nu eigenlijk? 'Iets' in het kwadraat is 64... dus zeg maar:
...×...=64 maar dan moet ... en ... wel hetzelfde zijn... eens kijken... 5? Nee, want 52=25.. o wacht eens... de tafel van 8! 8x8=64.. o... dus x=8. Maar er is nog een oplossing! Iets met min misschien!?

Ik hoop dat het zo lukt, anders geef je nog maar een voorbeeld.

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Steekproeven
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:18-5-2024